Champagne och tryffelpasta

 
Förra helgen den 4-6 januari åkte jag och H på en weekend till Paris! Så himla mysigt! Utöver att det var oroligheter med gula västarna som demonstrerade så kunde vi njuta. Vi skulle ätit lunch på ett ställe vid triumfbågen men på vägen dit fick vi vända på grund av att demonstrationen bara blev värre och 50tal polisbussar samlades för att hålla undan dem. Vi begav oss bort mot Lafayette istället och shoppade lite och åt god lunch där. På vägen tillbaka var vi tvugna att korsa floden för att komma till Sanit Germain området där vi bodde. Alla tre broar i närheten av där vi var och kunde gå över var fulla med poliser och gula västar men vi lyckades ta oss över och blev slussade igenom en mur av poliser med kravallutstyrsel. Väl tillbaka på hotellet satte vi igång tvn och ser att bara 20 minuter efter där vi hade gått exakt på samma ställe låg nu en bil och brann... jag förstår att man demonstrerar för sin sak men att ta till med våld och att sabotera så pass som de gör nu och som påverkar "vanligt" folk också är så otroligt fel. Riktigt provocerande i mina ögon och kan inte förstå någon som stöttar det. 
 
På bilden ser ni i alla fall en utav våra underbara luncher, en jättegod tryffelpasta och ett glas champagne till det. Ett måste med champagne när man är i Frankrike! Stor skillnade på det och att jag nyss hällde i mig sista slurpen på julmusten. Nu vankas en vit månad och fokus på jobb och bara ta det lugnt. Räknar också ner till att det bara är 32 dagar kvar till nästa lov!! 
 
Resor | |
Upp