Paris

 
Jag och H ska åka på en weekend till Paris i vinter. Vi var där iår i februari, som han fick i födelsedagspresent av mig. Vi hade relativt bra väder, blåste en del men blå himmel var det så för att vara februari ska man inte klaga :) Nu hoppas vi på att kanske fynda lite på vinterrean när vi åkter dit samt att vädret är ok. Senast så bodde vi i området St Germain på hotel Academie, jättenöjda! Så fint rum vi fick. Vi fundera på om vi ska bo där igen eller dra oss bort mot Champs-Élysées, de området tycket vi också om när vi promenerade runt. Bra shopping och relativt nära eiffeltornet och vattnet. Dock är St Germain mysigt med många uteserveringar/restauranger, smågator och lyxiga butiker. 
 
Jag har varit i Paris två gånger tidigare men seast var när jag var 14 år så har inte uppskattat det på samma sätt som jag gjorde nu när vi var där. Vi var väldigt imponerade så när vi hittade riktigt bra pris på biljetter nu igen så slog vi till. 1300 kr per person tur och retur med SAS.
 
Har ni några tips på restauranger eller hotell? Eller något vi absolut inte får missa? :)
 
Resor | flyg, hotell, paris, resor | |
#1 - - Hanna:

Åh vad kul! Varit i Paris en gång när jag var mindre, men vill definitivt tillbaka snart!

Svar: De borde du verkligen göra :)
Oliwia

Upp