Shanghai

 
På höstlovet som var för några veckor sedan var jag och H i Shanghai tillsammans med mina föräldrar. Denna resa hade mamma fått i födelsedagspresent från mig och pappa när hon fyllde år i maj och nu äntligen åkte vi :) Vi bodde på hotell Le Royal Meridien Shanghai, riktigt bra läge precis rakt ut på en stor shoppinggata och bara 15 minuters promenad för att komma ner till vattnet. På bild nummer fyra kan ni se utsikten från vårt rum, magisk! 
 
Jag blev riktigt imponerad över Shanghai. Jag har varit i Beijing/Peking en gång tidigare men detta var så stor skillnad. Mer västerländskt och modernare än huvudstaden. Det mäktigaste av allt var alla skyskrapor nere vid vattnet, jag har aldrig någonsin varit så mindblown av att bara titta på alla lampor som blinkar och alla enorma byggnader. Som ni ser på andra bilden. 
 
Vi var där i fyra nätter vilket gick hur bra som helst. Vi flög nattflyg dit på tisdag kväll och landade på förmiddagen och hem med dagflyg på söndagen. Vi flög med SAS och satt i SAS Plus för att få bättre sittplatser och mat/dryck. Vilket var värt det när man flyger så länge för kort tid. Det tog ca 10 h dit och 11 h hem. Verkligen en stad jag kan rekomendera, så jäkla häftigt! 
 
Resor | flyg, hotell, kina, resor, shanghai | |
Upp